Na stránkach Bluesmusic.sk nájdete milú recenziu nášho vianočného domáceho online koncertu:

Povianočný online koncert Petra Luhu (Karanténa so správnou hudbou)

Peter Luha, multiinštrumentalista, spevák, skladateľ, aranžér a producent,  koncom minulého roku opäť svojim fanúšikom pripravil hudobné darčeky.

Napríklad v pondelok 27. decembra 2021 odohral povianočný online domáci koncert na Facebooku spolu s basgitaristom Andrejom Jerigom. Koncert sa začal približne o 19.35 hod. Z verejných zdrojov ho podporil Fond na podporu umenia.

Peter Luha interpretoval známe skladby vlastným skvelým spôsobom a tóny basovej gitary im dodávali pevný základ. Zaznela Fragile od Stinga, Layla od Erica Claptona, People Get Ready z repertoáru kapely The Impressions, Before You Accuse Me od Bo Diddleyho (Ellasa McDaniela), Little Wing od Jimiho Hendrixa a napokon Hallelujah od Leonarda Cohena. Hudba Petra Luhu bola ako vždy rozmanitá a pestrá, pretože sa necháva inšpirovať a ovplyvňovať rozličnými hudobnými žánrami a používa rôzne klasické i netradičné techniky hry na gitare. Tá v jeho rukách expresívne „spievala“ a podchvíľou menila farbu „hlasu“. Na povianočnom online domácom koncerte hral Peter Luha na svojej obľúbenej elektrickej gitare TheBone, využíval looper, perkusie, „dupáky“ a beatbox a v dvoch skladbách zahral i na flaute. K tomu pridával aj sebaistý a presvedčivý spev.

Sprievodné slovo Petra Luhu bolo bezprostredné a vtipné. K protipandemickým opatreniam počas Vianoc povedal, že dúfa, že sme strávili karanténu so správnymi ľuďmi. Počas prestávok medzi skladbami čítal komentáre od online publika a pozdravoval slovenských i zahraničných fanúšikov, ktorí sa z hudby nefalšovane tešili. Kto nestihol premiéru koncertu, nemusí byť smutný: video je k dispozícii na YouTube.

Vďaka lockdownom sme si asi všetci jasnejšie uvedomili, čo je pre nás naozaj dôležité. Mnohí z nás sa snažili stráviť karanténu nielen so správnymi ľuďmi, ale aj so správnou hudbou a po karanténe v tom mienia pokračovať. Snáď nám rok 2022 prinesie radostnú hudobnú nádielku.

Ružena Šípková